Palautusoikeus ja ilmoitus palautuksesta

Mikäli et ole tyytyväinen tuotteeseen syystä tai toisesta, sinulla on oikeus peruuttaa kauppa ja palauttaa tilaamasi tuote. Palautus- ja vaihto-oikeus koskee vain käyttämättömiä ja vahingoittumattomia tuotteita.

Kaupasta on tehtävä peruuttamisilmoitus 14 päivän kuluessa siitä, kun olet vastaanottanut tuotteen, ja tuote on palautettava viimeistään 14 päivän kuluessa ilmoituksen tekemisestä. Voit tehdä ilmoituksen palautuksesta sähköpostilla vastaamalla tilausvahvistusviestiin.

Vaihto-oikeus

Mikäli haluat vaihtaa tuotteen toiseen samanhintaiseen tuotteeseen (esimerkiksi koko oli väärä), riittää, että teet meille ilmoituksen vaihdosta ja palautat tuotteen. Lähetämme sinulle tilalle uuden tuotteen veloituksetta.

Jos haluat vaihtaa tuotteen toiseen, edullisempaan tuotteeseen, hyvitämme sinulle palautetun tuotteen hinnan uuden tilauksen loppusummasta. Uuden tilauksen voit tehdä asiakaspalvelumme kautta ilmoittamalla vaihdosta. Muista ilmoittaa IBAN-tilunumerosi vaihtoilmoituksen tai palautuksen yhteydessä, jotta voimme maksaa sinulle tilausten kauppahintojen erotuksen. Jos olet maksanut tilauksen alunperin luottokortilla, palautamme hintojen erotuksen kyseiselle maksukortille.

Koska tuotteiden palautuksessa ja vaihdossa kestää normaalia toimitusta pidempään, suosittelemme kaikissa tuotteiden vaihdoissa tekemään vain peruuttamisilmoituksen palautettavalle tuotteelle sekä kokonaan uuden tilauksen uudelle tuotteelle. Näin saat uuden tuotteen pikimmiten varaukseen ja nopeammin toimitukseen.

Tuotteen palauttaminen ja kustannukset

Palauttaessasi tuotteet, huomio seuraavat seikat:

  • Palautettavan tai vaihdettavan tuotteen on oltava samassa kunnossa kuin missä sen vastaanotit. Varmista, että kaikki tuotteeseen kiinnitetyt laput ovat paikoillaan. Vioittunutta tuotetta emme voi ottaa takaisin myyntiin emmekä näin ollen voi tehdä siitä hyvitystä.
  • Pakkaa tuote ja kaikki sen mukana tullut materiaali kuten hoito-ohjeet ym. takaisin alkuperäiseen tuotepakkaukseen.
  • Myös tuotepakkauksen on oltava samassa kunnossa kuin missä sen vastaanotit. Myyntipakkausta ei saa sulkea teipeillä tai tarroilla, joita siinä ei alunperin ollut. Jos myyntipakkaus on vioittunut, emme voi hyvittää tuotteesta täyttä hintaa.
  • Suojaa myyntipakkaus hyvin postitusta varten esimerkiksi pahvilaatikkolla tai vastaavalla suojapakkauksella. Käytäthän paketin sulkemiseen vain teippiä. Niitit saattavat vahingoittaa tuotetta. Ethän lähetä tuotetta suoraan alkuperäisessä myyntipakkauksessa, jottei tuote ja pakkaus ole vaarassa joutua myyntikelvottomaksi. Huonosti tai väärin pakatusta tuotteesta vastaa aina lähettäjä.
  • Liitä mukaan kopio lähetysluettelosta tai tilausvahvistuksesta.

Palautus on sinulle ilmainen Postin asiakaspalautuksen kautta. OAC:n sopimusnumero asiakaspalautuksiin on 619149. Postin asiakaspalvelelija käsittelee paketin sopimustunnuksen perusteella. Palautuksen yhteydessä saat Postista palautuskuitin kuljetettavaksi jättämästäsi lähetyksestä. Muista säilyttää kuitti, jotta voit tarvittaessa todistaa, että olet palauttanut tuotteen määräajassa paketin katoamisen tai lähetyksen viivästymisen varalta.

Jos valitset toisenlaisen palautusvaihtoehdon, vastaat kaikista palautuksen postituskuluista itse.

Maksun palauttaminen

Kun olemme saaneet peruuttamisilmoituksesi, palautamme tilauksesta suorittamasi maksun viivytyksettä, kuitenkin viimeistään 14 päivän kuluttua ilmoituksen vastaanottamisesta. Pidätämme kuitenkin oikeuden suorittaa maksun palautus vasta sitten, kun olet palauttanut tuotteen tai osoittanut meille lähettäneesi tuotteen takaisin. Tällöin sinun on toimitettava meille kopio palautuskuitista esimerkiksi sähköpostitse.

Mikäli tuote on moitteettomassa kunnossa, palautamme maksustasi koko summan takaisin. Jos tuote on vaurioitunut tai kulunut käytössä sinä aikana, kun se on ollut hallussasi, palautamme vain osan summasta. Jos tuotteesta on tullut hallussasi jälleenmyyntikelvoton, vastaat itse koko tuotteen arvosta.

Palautamme maksut aina samalla maksutavalla, jota olet tilauksen yhteydessä käyttänyt. Jos olet maksanut ostoksesi verkkopankin kautta, toimitathan meille peruuttamisilmoituksen yhteydessä tilinumerosi, jolle voimme palauttaa maksun. Luottokortilla suoritettu maksu palautetaan sille kortille, jota olet käyttänyt. Maksun palauttamisesta ei aiheudu sinulle kustannuksia.

Outlet-tuotteiden palauttaminen

Outlet-tuotteiden palautusta koskevat samat ehdot kuin normaalin valikoiman tuotteita, mutta postitus- ja käsittelykulujen osalta veloitamme kymmenen (10) euron palautuskulumaksun. Veloitamme palautuskulumaksun myös siinä tapauksessa, jos palautat samassa lähetyksessä sekä normaalihintaisia että Outlet-tuotteita.

Väärän tuotteen palauttaminen ja uudelleentoimitus

Mikäli palautat vahingossa väärän tuotteen, veloitamme uudelleenlähetyksestä kaikki postitus- ja käsittelykulut.

Tilauksen peruminen

Sinulla on mahdollisuus peruuttaa tilaus, jos tilaamaasi tuotetta ei ole vielä ehditty toimittaa. Perumisilmoituksen voit tehdä vastaamalla tilausvahvistusviestiin, jonka olet saanut sähköpostilla. Kirjoita ilmoitukseen, että kyse on tilauksen perumisesta. Voit tehdä perumisilmoituksen arkisin myös puhelimitse asiakaspalveluaikoina klo 9-16.

Mikäli tilaus on jo maksettu, palautamme maksusi viivytyksettä. Jos olet suorittanut maksun verkkopankkimaksuna, toimita perumisilmoituksen mukana myös tilinumerosi maksun palautusta varten. Luottokorttimaksuista palautamme tilauksen yhteydessä veloitetun summan samalle maksukortille, jolla olet tilauksen maksanut.